• namibie-2

Namibië II

Keien, wasbord, stof en hitte

Onze eerste fietskilometers zitten er al weer op en we zijn neergestreken in het dorp Bullsport, waar welgeteld 1 woon-complex staat. Dat ene complex is een guest farm. De camping lag nog 3 kilometer verder, dus besloten we onszelf maar te trakteren op een mooie kamer.

Bullsport ligt aan de rand van het Naukluft Mountain Zebra National Park, een berggebied waar waterbronnen te vinden zijn en natuurlijk zebra's, kudu's en klipspringers.

Onze fietsdagen zien er als volgt uit: om 06:00 uur gaat de wekker (jaja, het is tenslotte vakantie!), dan pakken we de tent in, ontbijten wat, drinken alvast een liter water en springen om 07:00 uur op de fiets. Dan is het namelijk nog maar 24 graden. Om 8 uur is het al 31 graden en om 9 uur al 35 graden! We fietsen over eindeloos lange gravelwegen; heuvel op, heuvel af. Alles is hier onverhard, toch is er een hoop verschil in kwaliteit: de een heeft een wasbord-patroon, de ander ligt vol keien en weer een andere ligt vol met een laag losliggend grind of zand. Maar, als we geluk hebben, dan hebben we een gravelweg met wasbord, keien, losliggend grind afgewisseld met een dikke laag zand! En wat een geluk hebben wij! ;)

Om 13:00 uur is het al 38 graden en proberen we een schaduwplek te zoeken. Meestal vinden we wel een boom en daar houden we siësta tot een uur of 16:00. In de schaduw is het dan maar 33 graden, dus als we rustig blijven zitten, verbruiken we niet zoveel water. Om 16:00 uur is het kwik weer gedaald tot 36 graden en proberen we weer een stukje weg te trappen. Om iets voor zevenen gaat de zon onder, maar meestal vinden we voor die tijd wel een plek om te kamperen. Onze gemiddelde snelheid ligt vaak niet hoger dan 10km/uur en maximaal fietsen we een kilometer of 80 per dag.

Het is bizar om hier te fietsen, de leegte en uitgestrektheid maakt het wel weer mooi eigenlijk. We genieten er wel van, hebben toch ook vakantie en ondernemen leuke dingen. (Zoals vandaag zijn we een dag langer in de lodge gebleven om een wandeling in het Naukluft gebergte te maken en om natuurlijk te skinny dippen in een natuurlijke bron ;) ) De mensen zijn supervriendlijk. We zijn al bij iemand in zijn huis blijven overnachten. Hij was er zelf niet, maar we kregen zo de sleutel mee! Morgen fietsen we naar Solitaire, een korte rit, maar ach, het is geen race! ;)

De Foto's

Related Articles

About the Author

Elmar & Ellen

Wij zijn Elmar en Ellen van Drunen. Sinds wij elkaar leerden kennen in 2003 zijn we op de fiets gestapt om zo de wereld te verkennen. Vanaf september 2013 fietsen wij twee jaar door Zuid- en Noord-Amerika.

Elmar is fietstechnicus en heeft jarenlange ervaring met het testen van reisfietsen. Hij heeft vele artikelen gepubliceerd in Bike&trekking Magazine.

Ellen is fotograaf en communicatiemanager, meer info op haar website.

Lees hier meer over ons.

Comments (6)

Simon en Lenie

Hoi hoi
    Het is wel afzien he maar wel de moeite waard.
    Het zijn wer mooie foto,s geniet er van.
    We zullen wat koele lucht naar jullie toe blazen.
    Take Care
    Liefs Pa en Ma.xx

Remko

14 July 2012 at 13:19 | #

Ik deel jullie site nu met de collega's bij Erik's jubileum. Indrukwekkend! Gr.van allen.

Arthur

14 July 2012 at 13:19 | #

Hey Tarzan en Jane,Mooie foto's hoor je voelt de warmte er van af stralen ! Gr. Je zwagert

Blanche

Skinny dipping?!!! He Jakkus

Pa, Ka en Hugo

Wat een mooie foto's.
    Zo zie je maar in een ver vreemd land kun je ook mooie foto's maken.
    En als je dan ook nog eens een levend wezen tegenkomt is het helemaal leuk.

Liefs van ons 3en,

pa

Gaby

14 July 2012 at 13:20 | #

Gaaf hoor mooie foto's!!!